MARINA & OFFSHORE

INOVA╚ÜIA DE CONDUCERE PENTRU O INDUSTRIE MARIN─é ╚śI OFFSHORE DURABIL─é

Pe m─âsur─â ce popula╚Ťia lumii cre╚Öte, cre╚Öte ╚Öi cererea de alimente, ap─â ╚Öi resurse naturale, precum petrol, gaze ╚Öi minerale. M─ârile ofer─â o resurs─â ├«n mare parte neexploatat─â, care pur ╚Öi simplu a╚Öteapt─â s─â fie recoltat─â. Industria Marine & Offshore aduce inovare, plus un accent re├«nnoit asupra mediului, ├«n acea c─âutare.

VALURI DE SCHIMBARE

Provoc─ârile globale abund─â. Popula╚Ťia lumii cre╚Öte, industrializarea se extinde ╚Öi concuren╚Ťa pentru resurse limitate de energie ╚Öi minerale cre╚Öte. ├Än multe loca╚Ťii, apa dulce ╚Öi hrana adecvat─â sunt ├«n cantitate redus─â, iar peste tot ├«n lume pofte╚Öte un mediu curat.

├Än pofida perioadelor economice dificile din timpul recesiunii globale recente, industria Marine & Offshore (M&O) - cu expertiza sa ├«n construc╚Ťii navale, pescuit, transport global, minerit marin ╚Öi produc╚Ťie de energie offshore - este pozi╚Ťionat─â ├«n mod unic pentru a ajuta lumea s─â exploateze cele mai subutilizate ╚Öi resurs─â promi╚Ť─âtoare: 70% al planetei care se afl─â sub mare. (Administra╚Ťia Na╚Ťional─â Oceanic─â ╚Öi Atmosferic─â a SUA estimeaz─â c─â 95% din fundul m─ârii r─âm├óne neexplorat.)

Marea abundent─â

Compania de transport maritim transport─â 90% din produsele alimentare ╚Öi energia din lume ╚Öi ÔÇ×a ridicat nivelul de trai practic peste tot prin transferul produselor ╚Öi m─ârfurilor de unde sunt produse cel mai eficient p├ón─â unde sunt consumate cel mai profitabilÔÇŁ, a spus Lori Ann LaRocco ├«n noua ei carte, Dynasties of the Sea: The Shipowners and Financiers Who Expanded the Era of Free Trade.

Dar marea are valoare mult dincolo de transportul maritim, valoare care poate contribui la rezolvarea multor provoc─âri ale lumii, cre├ónd ├«n acela╚Öi timp randamente economice semnificative. ÔÇ×To╚Ťi depindem de oceane, ultima mare s─âlb─âticie a planetei, pentru existen╚Ťa noastr─âÔÇŁ, a spus Thilo Bode, fost director executiv interna╚Ťional al Greenpeace. Scriitorul Clyde W. Burleson este de acord. ÔÇ×M─ârile sunt viitorul nostruÔÇŁ, a scris Burleson ├«n cartea sa Deep Challenge: Our Quest for Energy Beneath the Sea. ÔÇ×Bog─â╚Ťiile minerale situate sub valuri sunt incalculabile.ÔÇŁ

Compania de transport maritim transportă 90% din produsele alimentare și energia din lume

├Än ├«ntreaga lume, interesele marine ╚Öi offshore se ridic─â la provocarea de a contribui la realizarea poten╚Ťialului m─ârii, cu nave mai sigure ╚Öi tehnologii offshore mai curate, mai verzi ╚Öi mai eficiente ├«n livrarea m─ârfurilor lumii, explorarea fundului oceanului ╚Öi recoltarea m─ârii recompens─â. Industria M&O abordeaz─â, de asemenea, nevoia lumii de noi surse de energie, de la tehnologii de foraj mai sigure p├ón─â la noi procese inovatoare de producere a energiei.

Mai verde și mai curat

Pentru a face transportul maritim mai durabil, schimb─ârile ├«n reglement─ârile privind siguran╚Ťa ╚Öi mediul, inclusiv propunerile de reducere a emisiilor de sulf ╚Öi dioxid de carbon (CO2) de la nave, vor necesita modific─âri ale navelor existente ╚Öi vor introduce o nou─â ras─â de nave concepute av├ónd ├«n vedere mediul ├«nconjur─âtor. Un exemplu impresionant este noua nav─â-container ÔÇ×Triple-EÔÇŁ a constructorului naval danez Maersk.

Numele liniei provine din cele trei scopuri principale care stau la baza cre─ârii sale - economie de scar─â, eficien╚Ť─â energetic─â ╚Öi ├«mbun─ât─â╚Ťiri de mediu. Navele vor stabili un nou punct de referin╚Ť─â pentru industrie ├«n ceea ce prive╚Öte dimensiunea ╚Öi consumul de combustibil; cu o lungime de 400 de metri, o l─â╚Ťime de 59 de metri ╚Öi o ├«n─âl╚Ťime de 73 de metri, Triple-E este cea mai mare nav─â de orice tip de acum. Capacitatea sa de 18.000 TEU (unitate echivalent─â de 20 de picioare) este cu 16% mai mare (o cre╚Ötere de 2.500 de containere) dec├ót cea mai mare nav─â de containere de ast─âzi, Emma Maersk.

├Än ciuda dimensiunilor sale, Triple-E, care este construit de ╚Öantierul naval coreean Daewoo, este conceput pentru a fi mai eficient ╚Öi s─â func╚Ťioneze. Maersk spune c─â monstruosul vas de marf─â va produce 20% mai pu╚Ťin CO2 pe container mutat comparativ cu Emma Maersk ╚Öi 50% mai pu╚Ťin dec├ót media industriei de pe banda comercial─â Asia-Europa. ├Än plus, nava va consuma aproximativ 35% mai pu╚Ťin combustibil per container dec├ót cele 13.100 nave TEU care urmeaz─â s─â fie livrate ├«n urm─âtorii c├ó╚Ťiva ani.

ÔÇ×Credem c─â navele Triple-E, cu capacitatea lor record ╚Öi eficien╚Ťa energetic─â, ne vor permite s─â ├«ndeplinim a╚Ötept─ârile comerciale ╚Öi de mediu ale clien╚Ťilor no╚Ötri ╚Öi, de asemenea, s─â ne ofere un avantaj competitiv semnificativ pe pia╚Ť─âÔÇŁ, a declarat Eivind Kolding, CEO al Linia Maersk.

Buton Suna╚Ťi acum
ro_RORomanian