MSC Dytran

Dinamica explicit─â ╚Öi interac╚Ťiunea fluid-structur─â
Efectua╚Ťi o solu╚Ťie dinamic─â tranzitorie explicit─â pentru studii de coliziune, impact ╚Öi interac╚Ťiune fluid-structur─â pentru ├«mbun─ât─â╚Ťirea siguran╚Ťei produselor ╚Öi reducerea costurilor de garan╚Ťie.

Dytran este o solu╚Ťie explicit─â de analiz─â cu elemente finite (FEA) pentru simularea evenimentelor de scurt─â durat─â, cum ar fi impactul ╚Öi accidentul, ╚Öi pentru a analiza comportamentul neliniar complex pe care ├«l au structurile ├«n timpul acestor evenimente. Dytran v─â permite s─â studia╚Ťi integritatea structural─â a proiectelor pentru a v─â asigura c─â produsele finale au ╚Öanse mai mari de a ├«ndeplini cerin╚Ťele de siguran╚Ť─â, fiabilitate ╚Öi reglementare ale clien╚Ťilor.

Dytran ofer─â capacit─â╚Ťi de analiz─â structural─â, a fluxului de materiale ╚Öi a FSI cuplate ├«ntr-un singur pachet. Dytran utilizeaz─â o caracteristic─â unic─â de cuplare care permite analiza integrat─â a componentelor structurale cu fluide ╚Öi materiale puternic deformate ├«ntr-o singur─â simulare continu─â.

Acurate╚Ťea Dytran a fost dovedit─â prin corelarea cu experimentele fizice. Dytran ├«i ajut─â pe ingineri s─â prezic─â modul ├«n care un prototip ar r─âspunde la o varietate de evenimente dinamice din lumea real─â ╚Öi s─â examineze cauzele poten╚Ťiale ale e╚Öecului produsului. C├óteva exemple de aplica╚Ťii industriale includ:

  • Aplica╚Ťii aerospa╚Ťiale: Amerizare a aeronavelor, spargerea ╚Öi spargerea rezervoarelor de combustibil, simularea loviturilor de p─âs─âri, izolarea lamei motorului, rezisten╚Ťa la pr─âbu╚Öire a aeronavelor, proiectarea ╚Öi siguran╚Ťa scaunelor, ├«nt─ârirea izol─ârii aeronavelor ╚Öi a ├«nc─ârc─âturii.
  • Aplica╚Ťii pentru automobile: Proiectarea airbagurilor ╚Öi siguran╚Ťa ocupan╚Ťilor (studii de pozi╚Ťionare), modelarea manechinelor ╚Öi proiectarea scaunelor, teste de impact ╚Öi de coliziune a vehiculelor, hidroplanare a pneurilor, balansarea ╚Öi ruperea rezervorului de combustibil.
  • Aplica╚Ťii militare ╚Öi de ap─ârare: Simularea ├«nc─ârc─âturii modelate ╚Öi proiectarea armelor, penetrarea ╚Öi perforarea ╚Ťintelor de c─âtre proiectile, berbecul hidrodinamic (HRAM), coliziunea navelor, explozia subacvatic─â de ╚Öoc (UNDEX), rezisten╚Ťa la explozie ╚Öi supravie╚Ťuirea.
  • Alte aplica╚Ťii industriale: Proiectarea sticlelor ╚Öi a containerelor, alimentarea h├órtiei, testarea pic─âturilor, analiza impactului echipamentelor sportive, proiectarea ambalajelor.

Capacitatea inovatoare a Dytran de a modela interac╚Ťiunea domeniilor Eulerian multiple ╚Öi adaptive ├«n jurul suprafe╚Ťelor de cuplare, pe m─âsur─â ce acestea se deplaseaz─â ╚Öi se deformeaz─â, v─â ofer─â puterea de a analiza scenarii FSI complexe care sunt adesea prea dificile sau imposibil de simulat cu alte instrumente software, cum ar fi:

  • Obiecte multiple care afecteaz─â structuri cu mai multe straturi (de exemplu, determinarea efectului loviturilor multiple ale p─âs─ârilor asupra structurilor aeronavelor ├«n timpul zborului).
  • Defec╚Ťiuni structurale catastrofale cu scurgere sau penetrare de fluide (de exemplu, examinarea capacit─â╚Ťii unui vehicul de a rezista la un accident care ar duce la strivirea rezervorului de combustibil ╚Öi la v─ârsarea de combustibil).
  • Umplerea ╚Öi balansarea fluidelor ├«ntr-un volum ├«nchis (de exemplu, proiectarea de deflectoare pentru a optimiza caracteristicile NVH pentru rezervoarele de combustibil).

Prin ├«mbun─ât─â╚Ťiri continue, Dytran a oferit capabilit─â╚Ťi de ├«mbun─ât─â╚Ťire a productivit─â╚Ťii cu fiecare nou─â versiune. Unele dintre ├«mbun─ât─â╚Ťirile tehnologice recente includ:

  • Capacitate paralel─â cu memorie distribuit─â a rezolvatorului Eulerian ╚Öi a calculului suprafe╚Ťelor de cuplare pentru ├«mbun─ât─â╚Ťirea performan╚Ťelor ├«n aplica╚Ťiile FSI
  • Limita de curgere ciclic─â pentru a ajuta la reducerea dimensiunilor modelului ├«n simularea turbinelor, a curgerii ├«ntre structurile rotative ╚Öi a problemelor de curgere a conductelor.
  • For╚Ťe corporale care pot fi aplicate pe diferite materiale ├«n interiorul unei anumite regiuni definite de o cutie, o sfer─â, un cilindru sau o suprafa╚Ť─â.
  • Plas─â gradat─â pentru Euler: Cu ochiuri de plas─â gradate, o latur─â a unui element Euler se poate conecta la laturile mai multor alte elemente Euler, adic─â pentru a "lipi" o plas─â fin─â de o plas─â grosier─â, oferind o flexibilitate eficient─â a model─ârii, ├«n special a celor care sunt doar local neuniforme. De aceast─â capacitate vor beneficia aplica╚Ťii importante ale FSI, cum ar fi airbagurile/alunecarea ╚Öi analiza exploziilor.
  • Plas─â Euler neuniform─â: Posibilitatea de a permite realizarea unei ochiuri de plas─â Euler neuniforme prin definirea unui raport de polarizare ├«ntre dimensiunile celei mai mici ╚Öi cele mari ale ochiurilor de plas─â, oferind astfel o alt─â modalitate de flexibilitate a model─ârii. ├Än plus, se pot utiliza ├«mpreun─â at├ót ochiurile de plas─â gradate, c├ót ╚Öi cele neuniforme pentru Euler. Acest lucru este util ├«n cazul simul─ârilor UNDEX
  • Accelerarea modelelor cu plas─â axi-simetric─â prin determinarea pasului de timp pe baza direc╚Ťiilor axiale ╚Öi radiale
  • Aplica╚Ťiile de naviga╚Ťie naval─â ╚Öi UNDEX pot utiliza acum un tratament special al limitelor definit pe baza profilului de presiune hidrostatic─â.

Dytran utilizeaz─â tehnologia explicit─â pentru a rezolva probleme dinamice tranzitorii. Pentru modelarea structurilor se pot utiliza elemente solide, de ├«nveli╚Ö, de grind─â, de membran─â, de conectori ╚Öi elemente rigide. O gam─â larg─â de modele de materiale este disponibil─â pentru a modela r─âspunsul neliniar ╚Öi defectarea. Acestea includ elasticitatea liniar─â, criteriile de curgere, ecua╚Ťiile de stare, modelele de cedare ╚Öi de spargere, modelele de ardere a explozibililor ╚Öi materialele compozite, pentru a numi doar c├óteva. Suprafe╚Ťele de contact permit componentelor structurale s─â interac╚Ťioneze ├«ntre ele sau cu structuri geometrice rigide. Aceast─â interac╚Ťiune poate include contactul f─âr─â frecare, alunecarea cu efecte de frecare ╚Öi separarea. Contactul cu o singur─â suprafa╚Ť─â poate fi utilizat pentru a modela flambarea structurilor ├«n cazul ├«n care materialul se poate plia pe el ├«nsu╚Öi.

Solverele euleriene sunt utilizate de obicei pentru rezolvarea problemelor legate de fluide, ├«n timp ce solverele lagrangiane sunt utilizate pentru rezolvarea problemelor structurale. Cu toate acestea, multe situa╚Ťii din lumea real─â trebuie s─â ia ├«n considerare interac╚Ťiunile dintre fluide ╚Öi solide - solidele care se deformeaz─â afecteaz─â curgerea fluidelor ╚Öi curgerea fluidelor care deformeaz─â o structur─â. Probleme precum balansarea fluidelor ├«ntr-un rezervor, umflarea unui airbag, hidroplanarea etc. pot fi rezolvate numai dac─â se ╚Ťine cont de interac╚Ťiunea fluid-structur─â.

├Än Dytran sunt disponibile at├ót solu╚Ťiile Lagrangian, c├ót ╚Öi cele Eulerian pentru a permite modelarea at├ót a structurilor, c├ót ╚Öi a fluidelor ├«ntr-un singur model ╚Öi pentru a simula interac╚Ťiunea dintre ele. Interac╚Ťiunea dintre fluide ╚Öi structuri se realizeaz─â prin intermediul unei suprafe╚Ťe de cuplare create pe structuri (domeniul lagrangian).

Dytran utilizeaz─â cele mai recente metode numerice ╚Öi echipamente informatice de ├«nalt─â performan╚Ť─â. Ofer─â solu╚Ťii rentabile pe calculatoare de ultim─â genera╚Ťie, de la ma╚Öini de birou la supercalculatoare. ├Än plus, unele aplica╚Ťii pot exploata facilitatea de procesare paralel─â pentru sistemele cu memorie distribuit─â.

thumbnail of Simulation Of A Compartmented Airbag Deployment Using An Explicit Coupled Euler lagrange Methodthumbnail of Dytran Datasheet

Buton Suna╚Ťi acum
ro_RORomanian