MSC SimDesigner

Simulare multidisciplinară încorporată în CAD

Mul╚Ťi produc─âtori doresc s─â avanseze simularea ├«n procesul de dezvoltare a produselor pentru ca analiza performan╚Ťelor func╚Ťionale s─â conduc─â proiectarea, mai degrab─â dec├ót s─â valideze pur ╚Öi simplu proiectarea. Acest lucru poate fi o provocare dac─â procesul de proiectare ╚Öi dezvoltare se bazeaz─â pe grupuri izolate de proiectan╚Ťi ╚Öi anali╚Öti, iar proiectan╚Ťii trebuie s─â se bazeze pe inginerii CAE pentru a verifica desenele create de echipa de proiectare cu ajutorul unui software CAE specializat. Cu acest proces secven╚Ťial, modific─ârile efectuate t├órziu ├«n ciclul de proiectare pot cre╚Öte costurile cu c├óteva ordine de m─ârime ╚Öi pot ├«nt├órzia semnificativ timpul de lansare pe pia╚Ť─â.

SimDesigner rezolv─â aceast─â problem─â prin punerea la dispozi╚Ťie a dinamicii multicorp, a structurilor, a capacit─â╚Ťilor de analiz─â FE termic─â ╚Öi neliniar─â de la Adams, MSC Nastran ╚Öi Marc ├«n cadrul mediului CATIA V5 CAD. Printre beneficiile oferite de furnizarea unei func╚Ťionalit─â╚Ťi de analiz─â u╚Öor de utilizat ├«n cadrul mediului CAD familiar se num─âr─â eliminarea traducerii ╚Öi fix─ârii CAD, permite simularea mai devreme ├«n procesul de proiectare ╚Öi corectarea defectelor de proiectare ├«nainte ca produsele s─â fie v─âzute de clien╚Ťi.

Sunt disponibile dou─â edi╚Ťii ale SimDesigner:

  • SimDesginer Workbench: Pe baza cerin╚Ťelor utilizatorului, Workbench-ul corespunz─âtor poate fi utilizat pentru a efectua simul─âri dinamice multicorp, analize structurale, neliniare ╚Öi termice.
  • SimDesigner Suspensie: Aceast─â solu╚Ťie unic─â permite utilizatorilor s─â profite de tehnologia de rezolvare a Adams/Car pentru a modela ╚Öi analiza sistemele de suspensie.

├Än plus, Enterprise Gateways sunt disponibile pentru a profita de licen╚Ťele de rezolvare autonome pe care organiza╚Ťia dumneavoastr─â le de╚Ťine pentru utilizarea la nivelul ├«ntregii ├«ntreprinderi. Gateway-ul ofer─â acces bidirec╚Ťional cu instrumentele de simulare de pe server ale MSC Nastran ╚Öi Marc pe hardware de ├«nalt─â performan╚Ť─â.

Având la bază tehnologia de rezolvare Adams, Motion Workbench este utilizat pentru a efectua simulări dinamice multicorp pe ansambluri CAD.

  • Conversia automat─â a ansamblurilor CATIA ├«n modele de simulare a mi╚Öc─ârii
  • Simularea mecanismelor, inclusiv contactul ╚Öi frecarea
  • Calcula╚Ťi deform─ârile ╚Öi tensiunile pieselor prin modelarea unor componente ca ╚Öi corpuri flexibile
  • Transfer─â f─âr─â ├«ntreruperi istoriile de ├«nc─ârcare de la Workbench-ul de mi╚Öcare la Workbench-ul de structuri pentru a crea condi╚Ťii limit─â ╚Öi sarcini pe modelele cu elemente finite.
  • Post-procesare ├«n cadrul aplica╚Ťiei CATIA V5 pentru a revizui rezultatele.

Av├ónd la baz─â tehnologia de rezolvare MSC Nastran, Structures Workbench este utilizat de ingineri pentru a efectua analize statice liniare de stres, moduri normale, analize modale cu rigiditate diferen╚Ťial─â, flambaj ╚Öi studii de r─âspuns la frecven╚Ťe modale. Utilizatorii pot efectua, de asemenea, analize neliniare pentru a simula structuri cu deforma╚Ťii mari, plasticitate a materialelor ╚Öi contact neliniar ├«ntre componente.

  • Aplica╚Ťi sarcinile extrase din Motion Workbench ca ╚Öi condi╚Ťii la limit─â.
  • Efectua╚Ťi analize termomecanice atunci c├ónd sunt combinate cu Thermal Workbench pentru a investiga tensiunile mecanice cauzate de c─âldur─â ╚Öi de schimb─ârile termice.
  • Efectuarea de analize ├«n mai multe etape pentru a simula comportamentul pieselor supuse unei secven╚Ťe complexe de ├«nc─ârcare
  • Revizuirea rezultatelor ├«n mediul CATIA V5

Thermal workbench este utilizat pentru a efectua analize termice ├«n regim sta╚Ťionar ╚Öi tranzitoriu utiliz├ónd tehnologia de rezolvare MSC Nastran.

  • Simularea transferului de c─âldur─â datorat conduc╚Ťiei, convec╚Ťiei ╚Öi fluxului
  • Calcula╚Ťi distribu╚Ťiile de temperatur─â pentru utilizarea ulterioar─â ca ╚Öi condi╚Ťii limit─â ├«n analiza structural─â.
  • Analiza╚Ťi transferul de c─âldur─â ├«ntre mai multe piese ├«n contact ├«ntr-un ansamblu (contact termic)

SimDesigner Nonlinear ofer─â acces la func╚Ťiile de analiz─â neliniar─â ale lui Marc direct din interiorul CATIA V5 pentru a modela cu acurate╚Ťe comportamentul structural datorat efectelor neliniare. Printre capabilit─â╚Ťile disponibile se num─âr─â:

  • Deforma╚Ťii mari
  • Plasticitatea materialelor
  • Hiperelasticitate (elasticitate de cauciuc)
  • Sarcini variabile ├«n timp
  • Analiza de contact
  • Piese ╚Öi ansambluri
  • Piese virtuale

SimDesigner Suspension, bazat pe arhitectura Adams/Car, este adaptat la mediul CATIA pentru modelarea sistemelor de suspensie ├«n cadrul mediului CATIA V5. Acesta v─â permite s─â crea╚Ťi prototipuri virtuale ale subsistemelor de suspensie ale vehiculelor ╚Öi s─â analiza╚Ťi prototipurile virtuale la fel cum a╚Ťi analiza prototipurile fizice.

SimDesigner Suspension are dou─â moduri de utilizare:

  • Bancul de lucru standard: Se utilizeaz─â atunci c├ónd se lucreaz─â cu subsisteme existente pentru a crea ╚Öi analiza ansambluri de suspensii.
  • Bancul de lucru Expert: Pute╚Ťi utiliza Expert Workbench pentru a crea noi structuri de subsisteme care s─â fie utilizate ├«n Standard Workbench, contribuind la ├«mbun─ât─â╚Ťirea standardiz─ârii ╚Öi personaliz─ârii ├«n cadrul organiza╚Ťiei.

Folosind SimDesigner Suspension, utilizatorii pot crea ╚Öi analiza rapid comportamentul sistemului de suspensie cu ajutorul ╚Öabloanelor integrate Adams/Car, cum ar fi suspensia cu dou─â bra╚Ťe, suspensia cu montan╚Ťi MacPherson, direc╚Ťia cu cremalier─â ╚Öi pinion. ╚śabloanele personalizate pot fi, de asemenea, utilizate pentru a crea subsistemele, oferind utilizatorilor cel mai ├«nalt nivel de flexibilitate. Utilizatorii pot efectua studii cu intr─âri realiste, inclusiv:

  • Deplasa╚Ťi ro╚Ťile pe toat─â cursa de revenire ╚Öi m─âsura╚Ťi convergen╚Ťa, cambrarea, viteza ro╚Ťilor, viteza de ruliu ╚Öi lungimea bra╚Ťului oscilant din vedere lateral─â.
  • Aplica╚Ťi o sarcin─â lateral─â ╚Öi un cuplu de aliniere pe traiectoria de contact a anvelopei ╚Öi m─âsura╚Ťi modificarea convergen╚Ťei ╚Öi deformarea lateral─â a ro╚Ťii.
  • Roti╚Ťi volanul de la o pozi╚Ťie de blocare la alta ╚Öi m─âsura╚Ťi unghiurile de bracare ale ro╚Ťilor ╚Öi valoarea lui Ackermann, adic─â diferen╚Ťa dintre unghiurile de bracare ale ro╚Ťilor din st├ónga ╚Öi din dreapta.

Rezultatele pot fi utilizate pentru a modifica rapid geometria suspensiei sau ratele arcurilor ╚Öi pentru a analiza din nou suspensia pentru a evalua efectele modific─ârilor. De exemplu, pute╚Ťi modifica rapid o suspensie spate de la o topologie cu bra╚Ťe de suspensie la una cu bra╚Ťe multiple pentru a vedea care ofer─â cele mai bune caracteristici de manevrabilitate pentru vehiculul dumneavoastr─â.

Odat─â ce a╚Ťi finalizat analiza modelului dvs., pute╚Ťi ├«mp─ârt─â╚Öi munca dvs. cu al╚Ťii. De asemenea, pute╚Ťi imprima diagrame ale caracteristicilor suspensiei.

thumbnail of ds_simdesigner-workbench_ltr_w

Buton Suna╚Ťi acum
ro_RORomanian